Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk Reguliersgracht – Amsterdam

Welkom bij Huisartsenpraktijk Reguliersgracht

mw. L.C.C. Avenarius
mw. S.H.M. Kouwenberg
dhr. T. Klapwijk

mw. S.E. van West

dhr. P.M.L. Roelofsen

 

Spoednummer: 020-3449247 (optie 1)
Buiten kantooruren: 088-0030600

Wij hebben geen inloop spreekuur meer, u kan online een afspraak plannen of de assistente bellen om een afspraak te maken.

Heeft u nog geen huisarts, of bent u op zoek naar een nieuwe huisarts dan kunt u onze assistentes bellen om te informeren naar de mogelijkheden om u bij onze praktijk in te schrijven.

Klachtenregeling

Een klacht? bespreek uw onvrede met de huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u een klachten formulier invullen. Deze kan bij de assistentes opgevraagd worden.

Het ingevulde formulier kan bij de assistente ingeleverd worden en zal door de klachtencommissie op korte termijn (binnen 1 week) bekeken en besproken worden.

De klachten commissie kijkt of er verbeterpunten uit de klacht te halen zijn en zal deze voorleggen aan alle medewerkers van de praktijk. Samen zal er gekeken worden wat voor actie er genomen moet worden (een verbeterplan, protocol, werkafspraak of iets anders). Na het overleg zal de indiener op de hoogte worden gesteld van de ondernomen actie.

In sommige gevallen zal de medewerker met de patiënt in gesprek gaan over de klacht (met of zonder aanwezigheid van de klachtencommissie).

Mocht er op deze manieren geen oplossing gevonden worden dan zal de klacht bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE) neergelegd worden. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl